Toerustingsorganisaties

Een belangrijke stap op de weg naar eenwording is het samengaan van de Nederlands Gereformeerde Toerusting, het Praktijkcentrum en het Diaconaal Steunpunt. De gezamenlijke landelijke vergadering/generale synode besloot daartoe op 6 november 2020, tijdens een digitale vergadering.  De drie organisaties legden toen hun rapporten voor aan de afgevaardigden.

De bespreking daarvan verliep anders dan voorzien. Toen de drie instellingen in september 2019 hun rapporten inclusief conceptbesluitteksten aanleverden, was het gesprek over mogelijke samenwerking nog maar net gestart. Die besprekingen en nadere kennismaking verliepen daarna zo voortvarend, dat er in maart 2020 een intentieverklaring tot samenwerking werd opgesteld. Door de vertraging in besluitvorming ten gevolge van corona raakten besturen en medewerkers geïnspireerd om te proberen nog in deze gs/lv-periode een stap verder te zetten.  Roel Meijer van deputaten diaconale zaken sprak dan ook van een rijdende trein en vroeg de afgevaardigden zo sportief te willen zijn om erop te springen. Dr. Cors Visser, die eerder al directeur geworden was van het Praktijkcentrum, blijft aan als directeur van de nieuwe organisatie, die Kerkpunt is gaan heten.

Lees hier de intentieverklaring beoogde samenwerking

Naar de website van Kerkpunt