Een steuntje in de rug

De gezamenlijke synode van NGK en GKv heeft op 11 november 2017 het verlangen uitgesproken om zo spoedig mogelijk te komen tot één kerkgemeenschap. Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder en is het proces van eenwording op allerlei plaatsen en manieren in volle gang. Op deze website kunt u onder het kopje ‘Wat doen we al samen?’ (rechts onderin dit scherm) en in de rubriek ‘nieuws’ over tal van gezamenlijke initiatieven lezen. Dank de Heer van de kerk daarvoor!

Maar het blijft een proces dat geduld, fijngevoeligheid en soms ook externe begeleiding vraagt. De Regiegroep wil u erop attenderen dat op de homepage en hier op deze website handreikingen staan waar u en uw plaatselijke gemeente mogelijk wat aan hebben. Ook kunt u nog altijd de Regiegroep uitnodigen in uw regio of gemeente. Eerder heeft de Regiegroep zelf een aantal informatieavonden belegd (klik hier om daar meer over te lezen).

Voorzitter Ad de Boer van de Regiegroep: ‘We zijn graag beschikbaar voor gesprekken met gemeenten die daartoe zelf het initiatief nemen. Zo zijn we eerder al uitgenodigd in Amersfoort, Nijmegen, Wezep, Zwolle en Goes voor een ontmoeting met kerkenraden of op gemeentebijeenkomsten. We hebben deze gesprekken beleefd als plezierige, openhartige ontmoetingen waarin zorgen en verlangens werden gedeeld. Dat was voor ons leerzaam en inspirerend en hopelijk ook voor onze gesprekspartners. Nodig ons uit, dan komen we!’

Kerkenraden of gemeenten die leden van de Regiegroep willen ontmoeten, kunnen dat laten weten via regiegroep@ngk.gkv.nl